maandag 3 augustus 2015

31 juli terug naar huis

Vandaag vliegen we naar huis toe......we hebben het idee dat het niet helemaal klopt qua tijdbeleving want hebben het gevoel dat we hier pas 2 weken zijn.
Helaas is dat niet zo en is de realiteit zo dat we echt naar huis gaan.

De ochtend doen we nog rustig aan, ontbijten lekker en zitten nog even lekker buiten.
Helaas ook deze keer weer in de regen..

We pakken de laatste dingetjes in, maken de koelkast leeg en ruimen de boel op. Wat is dat toch dat ik zoveel mogelijk netjes wil achterlaten terwijl we echt de hoofdprijs betalen in deze villa aan schoonmaakkosten. ;-(

Rond 14:00 uur doen we voor de laatste keer de deur achter ons dicht en vertrekken we voor een 31/2 uur duurende rit naar Miami.

Nog een paar foto's van de entree van RIverStrand Community

Alles is echt zo mooi aangelegd en onderhouden dat je je bijna in het Disney Area waant.

Dan is het toch echt tijd om te vertrekken, we zijn er allemaal stil van.....

De rit verloopt prima

achter ons zie je de mooie wolken en regen

We rijden om 17:00 uur Miami in en komen vrijwel direct in de vrijdagmiddagspits terecht.
File, file, file het lijkt Amsterdam wel....hahaha

We leveren de auto in en bij Budget en zien dat het huurbedrag een stuk hoger ligt als op de eigelijke offerte.
Dus hup naar de Budgetbalie waar we een flinke discussie hebben met de medewerker die ons helpt. Helaas, deze gaan we niet winnen..... dus voor eens en nooit meer huren bij Budget!

Daarna richting American Airlines en hier ontstaat fllinke verwarring. Gisteren hebben we een mail gekregen dat Britisch Ailines de vlucht heeft uitbesteed aan Iberia maar op de vlucht gegevens staat American Airlines.  Inchecken lukte gisteren niet..

We vragen hulp bij een medewerker die ons zegt dat we kunnen inchecken bij de daarvoor bestemde palen, dit lukt dus ook niet.
Hmm, dan weer terug naar de medewerker die ons zegt in de rij te gaan staan en in te checken aan de balie. Er zijn maar 2 baliemedewerkers en de rij is groot. Nadat we eindelijk na 11/2 uur aan de beurt zijn, zegt de medewerker....jullie moeten inchecken bij Iberia.......Nee!!

Fred ontploft zo'n beetje en ik krijg enorme stress! We hebben het meerdere keren nagevraagd!
Dus op naar de balie van Iberia...
2 jaar geleden hebben we in Miami bijna onze vlucht gemist, we hadden het toen verkeerd ingeschat maar de stress die ik toen had, voel ik nu weer. We zijn dus niet blij!

Gelukkig ging het bij Iberia wel snel alleen doordat we zo laat waren zitten we alle 4 op verschillende plaatsen in het vliegtuig. We gaan dat aan de Gate wel proberen op te lossen.

Door de douane gaat gelukkig vlot en bij de Gate zit een hele aardige meneer die ons 2 om 2 in het vliegtuig zet, wij blij.
Met een uurtje vertraging gaan we om 23:10 uur de lucht in.
De vlucht verloopt prima, uiteindelijk hebben de jongens 4 stoelen voor z'n tweeen en slapen ze bijna de hele vlucht.

Om 8:20 uur landen we in Madrid waar we een overstap hebben van 2 uurtjes en een hele andere wereld in stappen. We drinken bij de Starbucks een koffie en vertrekken precies op tijd voor het laatste stukje.

Om 18:20 landen we op Schiphol waar we worden opgehaald en 10 minuten later thuis zijn. Moe maar voldaan na een lekkere vakantie

Een terug blik:

Miami blijven wij een gewelige stad vinden waar nog altijd dingen zijn die we nog niet hebben gezien of gedaan of om er "gewoon" te zijn en de stad en het strand te ervaren. Hier gaan we zeker naar terug!

Key West was voor ons nieuw. We vonden het er heerlijk, de sfeer is er anders als in overige strandplaatsen in Florida, een beetje een combinatie van Ibiza en Florida. Heel leuk en relaxed.
Wij houden wel als bijna stadsmensen van een beetje drukte binnen handbereik, dus dit was eigenlijk heel ideaal.

De villa was geweldig! Jammer dat hij is verkocht maar we hebben wel contact met degenie die de huizen hier beheerd.  De omgeving was geweldig, midden op de Gofbaan aan het meertje
Alles prachtig, en wat lijkt ons eigen huis  nu weer klein. ;-)

De omgeving Bradenton.
De stranden zijn mooi, Tampa en St. Peterburg vlakbij, meerdere shopgebieden wat wil je nog meer.
Tja.....wat natuurlijk heel jammer was is dat het weer echt slecht is geweest. Als je naar FLorida gaat calculeer je een dagelijks bui in. Dat is nou eemaal de realiteit maar wat we nu hebben meegemaakt was bijzonder.
Hele dagen regen.... Echt jammer hoor. Er waren plannen om te fietsen,  te relaxen aan het pooldeck, te kanoen, naar StateParks te gaan, met little Toot te gaan, te jetskiien en zomeer maar dat hebben we niet kunnen doen. Teveel water, teveel onweer enz. enz.
Het slechte weer circuleerden boven in de Golf van Mexico en wij zaten precies in de hoek die constant de volle laag kreeg.  Op andere blogs zagen we mensen in de zon....we hebben ook wel geprobeerd het betere weer op te zoeken. Soms lukte dat, soms niet.
Natuurlijk is het gewoon al fijn om in Florida te zijn ook met slecht weer maar het is niet meer leuk als het dagelijks is en je al blij bent als het droog is. Het heeft wel degelijk de laatste week  beïnvloed en dat is toch jammer.
 In februari hadden we de meest kouden dagen in 40 jaar en nauwelijks zon en nu hadden we de meest natte dagen in jaren.... tja...dat is puur pech.
Ondanks dat hebben we het fijn gehad en kunnen terug kijken op een fijne vakantie die we als gezin hebben gedaan. Volgend jaar gaan de jongens met vrienden op vakantie en gaan wij met zn tweeën.
Wat het gaat worden weten we nog niet, plannen genoeg maar het kan nog alle kanten opgaan.

zaterdag 1 augustus 2015

30 juli onze laatste dag...

Vanmorgen staan we rond half 9 op en settelen ons met koffie aan het pooldeck. Heerlijk! Beetje zwemmen, spelen en zonnen..we hebben het naar ons zin en genieten dan ook enorm!
Afspraak is dat we zolang de zon schijnt alleen maar aan het pooldeck blijven, nergens heen gaan maar genieten van deze geweldige villa met mooie uitzicht op de golfbaan.

Als het rond 15:00 uur betrekt doen we allemaal een douche rondje en vertrekken naar de Westfield Mall in Brandon waar een Abercrombie winkel zit en de mannen nog wat broeken willen scoren.

Onderweg de dagelijkse regenbui

De Wesfield Mall en omliggens Town Center is een groot winkelgebied onder Tampa waar niet alleen een grote Mall is maar ook  een groot buitengebied met alle grote winkles zoals Ulta, Michaels, PartyCity. Dollar Tree, Ross, Beals, Books a Million en veel bekende restaurant ketens.

Bij de Abercrombie slagen alle 3 de mannen voor een goede broek in een flinke Sale. Ik loop nog even bij Victoria Secret naar binnen voor het een en ander. :-)

Veel andere winkels doen we vandaag niet meer
Onderweg stoppen we bij De Walmart voor wat aankopen

Dan gaan we terug naar de villa waar we onder de lanai de koelkast zoveel mogelijk leegmaken

en we alvast de koffers gaan pakken want morgen vliegen we alweer naar huis.

woensdag 29 juli 2015

29 juli Busch Gardens en eilanden

Vandaag gaan de jongens naar Busch Gardens en wij richting eilanden. Wat echt nooit gebeurd, gebeurd vandaag wel..... We verslapen ons en worden pas om 8:30 uur wakker 😃😃

We zetten de vaart erin en zijn uiteindeljk om 10:30 uur bij Busch Gardens.

Het is lekker zonnig en warm en de jongens hebben onwijs veel zin in deze dag. Ik ben ook een echte pretparkenfan, maar Fred niet en daarom gaan de jongens deze keer met z'n tweeën en hebben wij andere plannen.

We stellen de navigatie in op Treasure Island en hebben zin in deze dag.
Het is best nog een stukje rijden maar we genieten van alles wat we onderweg zien en vermaken ons best.
Dan rijden we de brug over naar Treasure Island.

En rijden langs het welkomstbord. Voordat ik het weet zijn we er voorbij en omdat ik het zo leuk vond, gebruik  ik een internetfoto

Treasure Island is een leuk eiland met veel winkeltjes en restaurantjes. Een echte badplaats dus.
Het strand wat wij hebben gezien vonden wij erg smal, wel mooi wit zand.

We rijden verder naar het volgende eiland Madeira Beach waar we bij John's Pass de auto parkeren.

We lopen de boardwalk op en lopen lekker rond. Er is veel te zien en we blijven hier dan ook een tijd kijken en genieten.

Er is net een vissersboot binnen gekomen en de opbrengst wordt geteld, gemerkt, gesorteerd en gewogen.

We kijken een tijd lang naar de werkende vissers. Deze man snijdt de kop van de vis open en haalt er een tukje kraakbeen uit. Het kraakbeen bevat ringen en zo kunnen ze zien hoe veel jaar de vis is.
Tenminste....dat is wat ik ervan begrijp 😃
Dan zoeken we een tentje op waar we lekker lunchen en kunnen uitkijken over de baai.
We nemen allebei krabsoep en daarna neem ik een krabkoekje en Fred coconutshrimp.

Het was erg lekker! We zitten heerlijk en als bonus komen er zelfs dolfijnen langs!

Niet zo goed te zien......maar ze zijn het wel

Wanneer we weer verder willen gaan begint het keihard te regenen. We rennen naar de auto en besluiten maar richting Bradenton te rijden. Het plan was om als het lukte fietsen te gaan huren bij Dunedin of naar het strand te gaan maar daar ziet het nu niet naar uit.
Als we over de Skyway Bridge gaan is dit ons uitzicht.

Maar hoe dichterbii we komen..

Het is toch niet te geloven hé!  We zijn nou toch echt al vaak over deze brug gereden, jaar na jaar maar echt Altijd  regent het als we erover rijden. Echt nog nooit heeft de zon geschenen!! Dat is toch wel pech hebben, of niet??

Als we de brug afrijden zien we dat de zon alweer gaat schijnen. Hoe bizar is dat?

We rijden naar Anna Maria Island en willen naar Coquina Beach om even rond te kijken. De vakantie is bijna om en het zou toch gek zijn als we al die plekjes niet gezien hebben?
Maar.... Ook daar weer regen waardoor we wel een indruk hebben maar niet uit de auto zijn gegaan. Pfff ben nou wel klaar met die regen. What happened with the Sun (shine State)?
 Dan nog maar even naar de Noordpunt waar we de auto uitgaan en een stukje over het strand lopen.

In de verte de Skyway Bridge....deze keer in de zon. 😃

Egmont Key

Om 20:30 halen we de jongens weer op, die een Top dag hebben gehad in BG en veel verhalen hebben over alle achtbanen die ze hebben gedaan. Ze zijn super enthousiast.....Fijn!
We rijden wederom over de I75 richting Bradenton maar stoppen in Brandon waar we bij Kobe gaan eten. Niet aan de grillplaat maar sushi!

En voor mij een Frozen Margarita....lekkerrrr!